ثبت شرکت در رومانی – 0 تا 100

ثبت شرکت در رومانی ، یکی از مراحل حیاتی به لحاظ ایجاد زیر ساخت برای راه‌اندازی و موفقیت یک کسب و کار است. از آنجایی که شرکت‌ها در هر کشور با شرایط و مقررات خاص خود روبرو هستند، آگاهی از فرآیند ثبت شرکت در آن کشور بسیار حیاتی است. رومانی ، یکی از کشورهای اروپایی است که بازارهای جذابی دارد و برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به ویژه ایرانیان فرصت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب

ثبت شرکت در رومانی

با توجه به موقعیت جغرافیایی متمایز، زیرساخت‌های صنعتی توسعه‌یافته، و سیستم حقوقی و مالی پیشرفته، رومانی به یک مقصد محبوب برای کسب و کارهای بین‌المللی تبدیل شده است. اما قبل از ورود به بازار رومانی، موارد مربوط به ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار در این کشور باید به دقت بررسی شود.

مراحل ثبت شرکت در رومانی بسیار ساده است و با سرعت انجام می شود . از طرفی مالیات ها در رومانی بسیار پایین است و نیروی کار ماهر و تقریباً ارزان در اختیار کارفرمایان است ، این فرصت های ویژه رومانی را به در لیست یکی از کشورهای پیشرو در حوزه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت قرار می دهد.

در این مقاله، به بررسی فرآیند ثبت شرکت در رومانی ، شرایط و مقررات مربوط به آن و مزایا و چالش‌هایی که کارآفرینان ممکن است در این فرآیند با آن روبرو شوند، پرداخته می‌شود. هدف این مقاله، ارائه یک راهنمای جامع و مفید برای افرادی است که قصد دارند در رومانی شرکتی راه‌اندازی کنند یا کسب و کارهای خود را در این کشور گسترش یا انتقال دهند. در این راستا، اطلاعات مربوط به مراحل ثبت شرکت، مراحل بعدی پس از ثبت، مزایا و معایب فعالیت در رومانی و نکات کلیدی حقوقی و مالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مطالب ارائه شده در این مقاله، بر اساس تحقیقات دقیق و استناد به منابع قانونی و رسمی تهیه شده‌اند و برای کسانی که به دنبال اطلاعات کامل و قابل اطمینان در مورد ثبت شرکت در رومانی هستند، ارزش زیادی دارند ، شما در هر زمان می توانید با کارشناسان و وکلای سارومانی جهت انجام مشاوره رایگان به منظور ثبت شرکت در رومانی از طریق راه های ارتباطی ما تماس بگیرید .

انواع ثبت شرکت در رومانی

در رومانی مانند بسیاری از کشورهای دیگر، انواع مختلفی از ثبت شرکت و انواع شرکت‌ها وجود دارد که بر اساس نیازها و متغیرهای مختلف تأسیس می‌شوند. در ادامه به انواع ثبت شرکت در رومانی اشاره می‌کنیم و ویژگی های هر یک را عنوان می کنیم تا شما بتوانید قبل از اقدام به تاسیس شرکت بدانید که کدام نوع از شرکت هامناسب کسب و کار و شرایط شماست:

به طور کلی انواع شرکت ها در رومانی به چند دسته به شرح زیر طبقه بندی می شود که لازم است به دقت آنها را مورد بررسی قرار دهید :

  1. شرکت با مسئولیت محدود (SRL)
  2. شرکت سهامی عام (SA)
  3. شرکت تک نفره مسئولیت محدود (SRLU)
  4. شرکت سهامی خاص (SCA)
  5. شرکت تضامنی (SNC)
  6. شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود (SCS)
  7. شرکت مالکیت انحصاری (PFA)
ثبت شرکت در رومانی

به خاطر داشته باشید که انتخاب نوع شرکت و انجام فرآیند تاسیس نیازمند مشاوره های کافی و بهره بردن از دانش کارشناسان این حوزه است ، ما به واسطه تیم مجرب از کارشناسان و وکلای مهاجرتی در سارومانی آماده ایم تا بر اساس شرایط و بیزینس شما بهترین مشاوره و خدمات را برای رسیدن شما به خواسته هایتان و راه اندازی کسب و کارتان ارائه دهیم .در ادامه هر کدام از انواع شرکت های قابل ثبت در رومانی را مورد بررسی قرار می دهیم و در مورد ویژگی های هر کدام توضیح می دهیم :

شرکت با مسئولیت محدود (SRL)

در فرایند ثبت شرکت در رومانی، یکی از انواع رایج شرکت‌ها، شرکت با مسئولیت محدود (SRL ) یا (Societate cu Răspundere Limitată) است. این نوع شرکت جزو محبوب ترین شرکت از نگاه سرمایه گذاران به ویژه خارجیان است ، اکثر هموطنان عزیزمان نیز برای راه اندازی کسب و کارشان انتخاب کرده اند . در این نوع شرکت ها مسئولیت شرکای آن محدود به سرمایه‌گذاری‌هایشان در شرکت می‌باشد. در طرح SRL ، شرکا فقط تا حد سرمایه‌گذاری خود در شرکت مسئول هستند. به این معنا که اگر بدهی‌ها و هزینه‌های شرکت بیشتر از سرمایه‌گذاری‌هایشان شود، آنها مسئولیت اضافی ندارند و از آنجا به بعد، بدهی‌ها و الزامات شرکت به نام شرکت خواهد بود و از مسئولیت شرکا ساقط می شود .

شرکت‌های با مسئولیت محدود (SRL) معمولاً برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​مناسب است، اما ممکن است با توجه به بیزینس پلن های مختلف برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر نیز مناسب باشد. این نوع شرکت مزایایی از جمله حفاظت از دارایی‌های شخصی شرکای شرکت، انعطاف‌پذیری در مدیریت و ساختار ساده سازمانی دارد. همچنین، فرآیند ثبت یک شرکت SRL در رومانی نسبتاً ساده است و می‌تواند به طور سریع انجام شود.

شرکت سهامی عام (SA)

یکی از انواع رایج شرکت‌ها، شرکت سهامی عام (SA) یا Societate pe Acțiuni است. این نوع شرکت محبوب‌ترین نوع شرکت‌ها از نظر سرمایه‌گذاران بزرگ است. بسیاری از اتباع رومانی نیز برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خود از این نوع شرکت استفاده می‌کنند. در شرکت های سهامی عام ، سرمایه شرکت به سهام تقسیم می‌شود و سرمایه‌گذاران مسئولیت خود را به اندازه سهامی که در شرکت دارند محدود می‌کنند.

شرکت‌های سهامی عام معمولاً برای کسب‌وکارهای بزرگ و پروژه‌های سرمایه‌ای مناسب هستند. این نوع شرکت‌ها به دلیل امکان جذب سرمایه بیشتر از طریق فروش سهام در بازار سهام (بورس) ، جذابیت دارند.

با این حال، تأسیس یک شرکت سهامی عام نیاز به رعایت مقررات و قوانین دقیق دارد و فرآیند ثبت آن پیچیده‌تر از برخی از انواع دیگر شرکت‌ها است. همچنین، مسئولیت‌های حقوقی و مالی افرادی که سهامداران غیرفعال هستند نیز به مدیران و هیئت مدیره شرکت واگذار می‌شود.

شرکت تک نفره مسئولیت محدود (SRLU)

در فرایند تاسیس شرکت در رومانی، یکی از انواع شرکت‌ها، شرکت (SRLU) تک نفره مسئولیت محدود یا (Societate cu Răspundere Limitată Unipersonală) است. این نوع شرکت برای فردی که می‌خواهد به تنهایی کسب‌وکار راه‌اندازی کند، مناسب است. در SRLU، تنها یک شرکت‌دار (یا به عبارت دیگر یک سهامدار) وجود دارد که مسئولیت او محدود به میزان سرمایه وارد شده در شرکت است.

شرکت تک نفره مسئولیت محدود می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​مناسب باشد که فرد تنها می‌خواهد کنترل کاملی بر کسب‌وکار خود داشته باشد. این نوع شرکت همچنین می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی باشد که می‌خواهند کارآفرینی را تجربه کنند و با مسئولیت محدود به این تجربه بپردازند.

در تشکیل سایر شرکت ها به ویژه یک شرکت تک نفره مسئولیت محدود، مراجعه به وکیل یا مشاور حقوقی با تجربه می‌تواند کمک بزرگی باشد، زیرا فرآیند ثبت این نوع شرکت نیازمند اطلاعات دقیق درباره قوانین محلی و مقررات حکومتی است.

شرکت سهامی خاص (SCA)

شرکت سهامی خاص (SCA) یکی از انواع روش های ثبت شرکت در رومانی است که مناسب برای گروه‌های کوچک یا به طور مثال کسب و کارهای خانوادگی است . این نوع شرکت به شکل یک توافق نامه (شرکتی) تاسیس می شود ، به طوریکه سایر سهامداران اداره کردن شرکت را به صورت مشترک می پذیرند .

در یک شرکت سهامی خاص، سهام‌ها معمولاً به افراد واگذار می شود و مسئولیت‌ها و منافع با توجه به توافق نامه تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، ساختار و عملکرد شرکت SCA بر اساس توافق نامه و قوانین داخلی شرکت مشخص می‌شود.

یکی از مزایای شرکت سهامی خاص این است که می‌تواند برای مدیریت کسب‌وکارهای خانوادگی یا کسب‌وکارهای کوچک با سرمایه کم مناسب باشد. همچنین، این نوع شرکت امکان انتقال سهام به افراد دیگر را فراهم می‌کند و برخلاف برخی از انواع شرکت ها در رومانی ، نیازی به سرمایه اولیه زیاد ندارد.

شرکت تضامنی (SNC)

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت‌هایی است که در رومانی معمولاً برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​استفاده می‌شود. در این نوع شرکت، دو یا چند شریک با یکدیگر توافق می‌کنند و شروع به اداره کسب‌وکار مشترک می‌کنند. همه شرکای یک شرکت تضامنی در مدیریت و اداره کسب‌وکار مشارکت دارند و مسئولیت‌های مالی و قانونی آنها نیز متقارن و مشترک است.

در این نوع شرکت، شرکای تضامنی برای تامین سرمایه و مدیریت کسب‌وکار مشترک همکاری می‌کنند. آنها با مسئولیت‌های مالی خود، برای پرداخت بدهی‌ها و الزامات شرکت مسئولیت می‌پذیرند. این بدان معناست که اگر شرکت تضامنی به مشکلات مالی برخورد کند، همه شرکای آن ممکن است مجبور به پرداخت بدهی‌ها شوند، حتی اگر سرمایه‌گذاری اصلی هر شریک کمتر از دیگر شرکای شرکت باشد.

شرکت تضامنی از یک ساختار اداری نسبتاً ساده برخوردار است و فرآیند تشکیل آن نسبتاً آسان است. با این حال، مانند هر نوع کسب‌وکار دیگر، تشکیل یک شرکت تضامنی نیازمند دقت و توجه به جزئیات حقوقی و مالی است.

شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود (SCS)

شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود (SCS) یکی دیگر از انواع شرکت‌های موجود در رومانی است. این نوع شرکت معمولاً برای کسب و کارهایی استفاده می‌شود که موسسان به دنبال همکاری بین چندین شریک هستند اما می‌خواهند محدودیتی در مسئولیت‌های مالی داشته باشند.

در یک شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود، شریک‌ها یا شرکای اصلی مسئولیت‌های مالی و قانونی شرکت را تا حد معینی محدود می‌کنند. این بدان معناست که اگر شرکت بدهی‌هایی داشته باشد یا با مشکلات قانونی روبرو شود، شرکای شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود ، فقط تا اندازه مشخصی از سرمایه‌گذاری‌های خود مسئولیت دارند و ممکن است از برخی از مسئولیت‌ها معاف شوند.

با این حال، مسئولیت‌های مالی و قانونی شرکای شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود به طور کلی محدود نیست و آنها باید به دقت تمامی تعهدات و تعهدات شرکت را رعایت کنند. این نوع شرکت ممکن است برای کسب‌وکارهایی که به دنبال همکاری و مشارکت بین چندین شریک هستند و در عین حال می‌خواهند محدودیتی در مسئولیت‌های مالی داشته باشند، مناسب باشد.

شرکت مالکیت انحصاری (PFA)

برنامه مالکیت انحصاری (PFA) یا همان (Persoana Fizica Autorizata) یکی از انواع روش های راه اندازی کسب و کار در رومانی است که به صورت یک فرد حقیقی تشکیل می‌شود. این روش مناسب برای افرادی است که می‌خواهند به صورت فردی فعالیت کسب و کاری را شروع کنند و نیازی به تشکیل یک شرکت با چند شریک ندارند.

یک (PFA) مالکیت انحصاری معمولاً به عنوان یک شرکت فردی و تکی تشکیل می‌شود. در این برنامه ، فرد مالک (که می‌تواند یک فرد حقیقی باشد) تمامی مسئولیت‌های مالی و قانونی را بر عهده دارد. این به این معناست که مالک به صورت شخصی برای بدهی‌ها و الزامات مالی ، مسئولیت می‌پذیرد و تمامی دارایی‌های خود را به عنوان سرمایه شرکت می‌شمارد.

یکی از مزایای اصلی مالکیت انحصاری (PFA) این است که فرآیند تشکیل آن نسبتاً ساده است و نیازی به تشکیل مجموعه‌ای از اسناد و مدارک حقوقی ندارد. علاوه بر این، فرد مالک کنترل کاملی بر کسب‌وکار خود دارد و می‌تواند تصمیمات مستقلی در مورد مدیریت و اداره کسب‌وکار اتخاذ کند.

با این حال، برخی از محدودیت‌ها و نقاط ضعف از جمله مسئولیت‌های شخصی مالک برای بدهی‌ها و الزامات مالی شرکت و محدودیت‌هایی در مورد حقوق و مزایای مالی شخصی مالک نیز در این روش وجود دارد . قبل از تشکیل یک شرکت مالکیت انحصاری، توصیه می‌شود که مشاوره حقوقی و مالی حرفه‌ای را دریافت کنید تا اطمینان حاصل شود که این نوع شرکت با نیازها و اهداف کسب‌وکار شما سازگار است.

ثبت شرکت بازرگانی در رومانی

رومانی یکی از کشورهایی است که با قوانین کارآمد و محیط کسب و کار پویا، یکی از مقاصد جذاب برای تاسیس یک شرکت بازرگانی می‌باشد. ثبت شرکت در رومانی به ویژه ثبت شرکت با کاربری بازرگانی نیازمند مراحلی است که در زیر به طور خلاصه توضیح داده شده است:

  • انتخاب نوع شرکت: ابتدا باید نوع شرکتی که قصد دارید تاسیس کنید را انتخاب کنید. انواع مختلفی از شرکت‌ها از جمله شرکت با مسئولیت محدود (SRL)، شرکت سهامی عام (SA)، و شرکت تضامنی (SNC) در دسترس است. انتخاب نوع شرکت باید بر اساس نیازها و اهداف کسب‌وکار شما صورت گیرد.
  • تهیه مدارک: برای ثبت شرکت، شما باید مدارک مورد نیاز از جمله اسناد شناسایی، آدرس مکان فعالیت، و سایر اسناد مورد نیاز بر اساس نوع شرکت انتخابی را برای ارائه به اداره ثبت شرکت ها آماده کنید .
  • ثبت شرکت: پس از تهیه مدارک، می‌توانید به اداره ثبت شرکت مربوطه مراجعه کنید و درخواست ثبت شرکت خود را ارائه دهید. پرداخت هزینه ثبت و انتظار برای تأیید ثبت شرکت نیز لازم است.
  • تأیید و صدور مجوزها: پس از بررسی مدارک و اطلاعات ارائه شده، مقامات مربوطه ممکن است ثبت شرکت شما را تأیید کنند و مجوزهای لازم را صادر کنند.
  • شروع فعالیت: با دریافت مجوزهای لازم، شما می‌توانید فعالیت کسب‌وکار خود در رومانی شروع کنید و به اجرای طرح کسب‌وکار خود بپردازید.

در هر مرحله از فرآیند ثبت شرکت، مشاوره حقوقی و مالی می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار خود را به درستی طی کنید و مشکلات ممکن در آینده را پیش بینی کنید. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با وکلا و کارشناسان سارومانی جهت انجام مشاوره های تخصصی در ارتباط باشید .

شرایط ثبت شرکت در رومانی

شرایط ثبت شرکت در رومانی با توجه به نوع شرکتی که می‌خواهید تاسیس کنید، ممکن است متغیر باشد. اما در اینجا به برخی از شرایط مشترک برای ثبت شرکت در رومانی اشاره می کنیم :

  • مدارک شناسایی و هویتی : شما باید مدارک هویتی از قبیل پاسپورت یا کارت اقامت معتبر خود را ارائه دهید تا مشخص شود هویت شما واقعی است.
  • ارائه آدرس : شما باید آدرس مکان فعالیت شرکت خود را اعلام کنید. این آدرس می‌تواند آدرس منزل شما یا آدرس یک مکان کاری مستقل یا مشترک باشد.
  • سرمایه اولیه: برخی از انواع شرکت‌ها نیاز به سرمایه اولیه حداقل دارند. برای مثال، شرکت با مسئولیت محدود (SRL) نیاز به سرمایه اولیه حداقل 40 یورو دارد. شما باید مقدار پول مورد نیاز برای سرمایه اولیه هر نوع شرکتی را که می خواهید ثبت کنید ، آماده کنید .
  • مدارک مالی: ممکن است بخواهید مدارکی که نشان دهنده منابع مالی شما برای تأسیس و اداره شرکت است را ارائه دهید. این می‌تواند شامل گزارش حساب‌های بانکی، سند مالکیت وسایر مدارک مربوط با منابع مالی شما باشد. در این مورد تفاوت های زیادی بین انواع ثبت شرکت در رومانی وجود دارد .
  • مدارک مرتبط با شرکت: بر اساس نوع شرکت، ممکن است به مدارک دیگری نیاز داشته باشید که به طور خاص به شرکت شما مربوط هستند، مانند سند تأسیس، توافقنامه‌ها و غیره.
  • پرداخت هزینه ثبت: شما باید هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های دولتی، هزینه‌های مالیاتی، هزینه‌های حقوقی و سایر هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که شما با مشاور حقوقی یا حسابدار مشورت کرده و تمامی مدارک و مراحل لازم برای ثبت شرکت خود را به درستی انجام داده‌اید. همچنین باید توجه داشته باشید که این فهرست شرایط ممکن است بر اساس نوع شرکت و سایر عوامل متغیر، متفاوت باشد.

هزینه های ثبت شرکت در رومانی

هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت در رومانی بستگی به نوع شرکت و سایر عواملی مانند مشاور حقوقی و حسابداری که انتخاب می‌کنید، میزان سرمایه اولیه شرکت و هزینه‌های دولتی متغیر است. در ادامه این سر فصل می توانید از هزینه های دقیق ثبت شرکت با توجه به نیاز و شرایط شخصی خودتان آگاه شوید و در نهایت بهترین و دقیق ترین تصمیم را در خصوص ثبت شرکت در رومانی اتخاذ کنید .

فرم محاسبه هزینه ثبت شرکت شما در رومانی

همراه گرامی سارومانی ، شما می توانید از طریق پرکردن فرم زیر و اعلام شرایط اختصاصی مربوط به خودتان ، ضمن دریافت مشاوره رایگان در خصوص فرآیند ثبت شرکت در رومانی ، اطلاعات کاملی از کارشناسان ما در خصوص هزینه های دولتی و غیر دولتی ثبت شرکت در رومانی دریافت کنید

فرم درخواست مشاوره رایگان و محاسبه هزینه ثبت شرکت در رومانی :

نام نام خانوادگی کشور محل سکونت سن تلفن همراه ایمیل : تحصیلات :


منوی کشویی سوالات :
سوال 1 : هدف شما از ثبت شرکت در رومانی چست ؟
گزینه 1 : فقط برای مهاجرت و دریافت اقامت رومانی
گزینه 2 : برای دریافت اقامت و شروع کسب و کار
گزینه 3 : فقط برای راه اندازی کسب و کار
گزینه 4 : دلایل دیگری دارم


سوال 2 : آیا تا به حال به کشورهای اتحادیه اروپا سفر داشته اید ؟
گزینه 1 : بله قبلاً به اروپا سفر کرده ام
گزینه 2 : خیر به اروپا سفر نکرده ام


سوال 3 : آیا شغل مشخصی دارید و می خواهید آن شغل را در رومانی ادامه دهید ؟
گزینه 1 : بله شغل مشخصی دارم و فقط نیاز به ثبت شرکت دارم
گزینه 2 : شغل مشخصی ندارم و نیاز به مشاوره قبل از ثبت شرکت دارم
گزینه 3 : قصد دام پس از آمدن به رومانی در مورد شغل تحقیق کنم
گزینه 4 : شغل نیاز ندارم و فقط برای دریافت اقامت شرکت ثبت می کنم


سوال 4 : آیا اطلاعاتی در مورد انواع شرکت ها در رومانی دارید ؟
گزینه 1 : بله ، کاملاً انواع شرکت ها در رومانی را می شناسم
گزینه 2 : اطلاعات مختصری در مورد انواع شرکت ها در رومانی دارم
گزینه 3 : خیر ، هیچ اطلاعاتی در مورد انواع شرکت ها در رومانی ندارم


سوال 5 : آیا شریک دارید یا به تنهایی قصد دارید در رومانی شرکت ثبت کنید ؟
گزینه 1 : بله ، شریک دارم
گزینه 2 : خیر شریک ندارم
گزینه 3 : نیاز به اطلاعات دارم تا موضوع شراکت را بررسی کنم


سوال 6 : آیا پس از ثبت شرکت با خانواده تان به رومانی مهاجرت می کنید ؟
گزینه 1 : بله ، نیاز به مهاجرت همراه با خانواده پس از ثبت شرکت دارم
گزینه 2 : خیر ، من متاهل هستم اما به تنهایی قصد رفت و آمد دارم
گزینه 3 : خیر ، من مجرد هستم و به تنهایی قصد مهاجرت دارم
گزینه 4 : شرایط خاصی دارم و نیاز به مشاوره دارم

سایر هزینه های ثبت شرکت در رومانی

پس از ثبت شرکت در رومانی یا در حین فرآیند تاسیس ، ممکن است لازم باشد برخی هزینه ها را بپردازید که این موارد با توجه به نوع کسب و کار شما و ابعاد آن تفاوت های زیادی با هم دارند ، به طور کلی این هزینه ها به شرح زیر طبقه بندی می شود :

  • اجاره محل کسب و کار: ( غیر ضروری ) اگر کسب و کار شما خانگی نیست یعنی نیاز به اجاره محلی برای دفتر شرکت ، فروشگاه یا هر شعبه ای از شرکت تان دارید نیازمند اجاره این مکان ها هستید ، هزینه‌های اجاره معمولاً به صورت ماهیانه و یا سالیانه محاسبه می‌شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات مکان، متغیر است. مشاور شما که از روز اول مدیریت فرآیند ثبت شرکت شما را بر عهده دارد و بر اساس توافق هایی که با ایشان دارید ، ضمن اینکه بهترین شهر را برای کسب و کار شما پیشنهاد می کند ، می بایست با بررسی سایت ها و ارتباط با شرکت هایی که در حوزه اجاره املاک فعالیت می کنند بهترین محل مورد نیاز را با بهترین شرایط قیمتی به شما پیشنهاد کند .
  • استخدام پرسنل: ( غیر ضروری ) در صورتی که کسب و کار شما از بدو فعالیت نیازمند جذب پرسنل باشد ، می بایست جزئیات این هزینه ها را با توجه به قانون کار کشور رومانی از مشاور خود دریافت نمایید اما به طور کلی این هزینه‌ها شامل حقوق ، بیمه‌ها و سایر مزایای اجباری و تشویقی برای کارمندان شما می شود .
  • مالیات و حسابداری: ( ضروری ) پس از ثبت شرکت، شما موظف به پرداخت مالیات‌های مختلف می‌شوید، از جمله مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده. به همین منظور ، احتمالاً نیاز به خدمات حسابداری و مالی دارید که می بایست با یکی از شرکت های مشاور مالی قرارداد ثابت داشته باشید تا در طول مدت فعالیت شما امور حسابداری و اداری مالی شرکت شما را ساماندهی کنند .
  • خدمات حقوقی و مشاوره: ( غیر ضروری ) شما با توجه به نوع کار و حجم تراکنش های مشتریان و میزان مسئولیت های شرکت ، احتمالاً نیاز به خدمات حقوقی و مشاوره برای رفع مشکلات حقوقی و مالی در طول فعالیت تان خواهید داشت ، که بایستی از زمان شروع تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید و پیش بینی های لازم را در این زمینه داشته باشید . مشاور شما می بایست در این زمینه حداکثر راهنمایی را برای شما داشته باشد .
  • هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی: ( غیر ضروری ) با توجه به نوع فعالیت شما و در صورت نیاز برای معرفی و تبلیغات کسب‌وکار خود به دیگران، هزینه‌های مربوط به تبلیغات و بازاریابی نیز لازم است. این ردیف از هزینه ها به شدت متغیر است و می بایستی پس از ثبت شرکت در صورت نیاز از مشاورین تبلیغاتی بهره مند شوید .
  • هزینه‌های جاری روزانه: ( ضروری ) این شامل هزینه‌های مرتبط با اداره کسب و کار و به طور کلی هزینه های روزانه شما می‌شود، از جمله این هزینه‌ها میتوان به انرژی، آب، گاز، تلفن و اینترنت و … اشاره کرد .
  • هزینه‌های عمومی : ( نیمه ضروری ) این شامل هزینه‌هایی مانند بیمه‌ها، تجهیزات و لوازم دفتری، تعمیرات و نگهداری و سایر هزینه‌های مرتبط با فعالیت کسب‌وکار می‌شود که باز هم بر اساس نوع و ابعاد کسب و کار شما به شدت متغیر است .

نکته : با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت مالی مناسب، می‌توانید به بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌های اضافی در کسب‌وکار خود دست یابید و به سرعت به رشد و توسعه آن بپردازید.

هموطنان عزیز لطفا توجه داشته باشند که این مقادیر و سرفصل ها در خصوص ثبت شرکت در رومانی تقریبی و عمومی است و هزینه‌ها ممکن است با توجه به شرایط ، ابعاد و مشخصات خاص هر کسب‌وکار متغیر باشد. همچنین، هزینه‌های حقوقی و مشاوره ممکن است بر اساس میزان کاری که توسط مشاور ثبتی ، مشاور حقوقی یا مشاور مالی شما انجام شود، متغیر باشد. بهتر است قبل از شروع فرآیند ثبت شرکت، با مشاور ثبتی خود در رومانی مشورت کنید تا اطلاعات دقیق تری در مورد هزینه‌های مرتبط با تاسیس و اداره کسب‌وکارتان دریافت کنید.

کارشناسان و وکلای سارومانی همواره آماده ارائه خدمات به شما جهت انتخاب نوع شرکت مناسب ، ثبت شرکت ، انتخاب حسابدار و مشاور مالی ، راه اندازی کسب و کار و پوشش هر نوع نیازی در این مسیر به شما هستند . کافیست از طریق راه های ارتباطی ما با مشاورین و کارشناسان سارومانی تماس حاصل فرمایید یا فرم بالا را جهت دریافت مشاوره رایگان و آگاهی از سایر هزینه های ثبت شرکت در رومانی تکمیل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند .

مزایا و معایب ثبت شرکت در رومانی

اخیراً، رومانی به عنوان یک مقصد پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکارهای بین‌المللی شناخته شده است. از سال های قبل به ویژه در هفته های گذشته که رومانی به جمع کشورهای حوزه شنگن پیوست ، ثبت شرکت در رمانی فرصت‌های فراوانی را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم کرده است ، اما همچنین با چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه است که در این سر فصل به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

در نهایت، تصمیم در مورد ثبت شرکت در رومانی یا هر کشور دیگری نیازمند ارزیابی دقیق و شناخت عمیق از شرایط و محیط کسب‌وکار در آن کشور است. این را هم فراموش نکنیم که هیچ کشوری مخصوصً در زمینه راه اندازی کسب و کار و تاسیس شرکت ، تمام ویژگی های مثبت را یکجا به شما ارائه نمی دهد و همیشه مزایا و معایب در کنار هم هستند ، در ادامه به چند مورد از مزایا و معایب کلی ثبت شرکت در رومانی می پردازیم :

مزایای ثبت شرکت در رومانی

بازاری با دسترسی آسان: رومانی به‌عنوان یک عضو از اتحادیه اروپا، برای شما امکان دسترسی آسان به بازارهای اروپایی و منطقهٔ شرق اروپا را فراهم می‌کند.

محیط کسب‌وکار پویا: رومانی با داشتن یک سیستم حقوقی و مالی پیشرفته، محیطی مناسب برای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای جدید را فراهم می‌آورد.

هزینه‌های پایین: هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت در رومانی ، اجاره محل کار و استخدام نیروی کار نسبتاً پایین‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است.

مالیات مقرون به صرفه: سیستم مالیاتی مقرون به صرفه و کمک‌های دولتی به کارآفرینان از جمله مزایای مهمی است که ثبت شرکت در رومانی را جذاب‌تر می‌کند .

موقعیت جغرافیایی: رومانی واقع در قلب اروپا و به عنوان یک پلتفرم مهم برای دسترسی به بازارهای اروپایی و شرق اروپا شناخته می‌شود. این ویژگی جغرافیایی امکان دسترسی آسان به منابع، مشتریان و شرکای تجاری متنوع را فراهم می‌کند.

معایب ثبت شرکت در رومانی

مشکلات مالیاتی: تغییرات مکرر در سیاست‌های مالیاتی و پیچیدگی‌های مربوط به این زمینه می‌تواند برای کسب‌وکارها چالش‌هایی ایجاد کند ، اما به هیچ وجه این مساله عامل و سد راهی برای بیزینس شما نیست و در کنار سایر مشوق ها و امکانات مالیاتی قابل تحمل است .

قوانین و مقررات پیچیده: برخی از قوانین و مقررات رومانی ممکن است پیچیده است و از طرفی برای فهم و اجرا می تواند دشوار باشد و این موضوع در صورت عدم پرداختن به آن و عدم دریافت مشاوره های حقوقی صحیح ممکن است برای کارآفرینان مشکل‌ساز باشد.

رقابت شدید: با وجود فرصت‌های فراوان، رقابت در برخی از صنایع و بازارها بسیار شدید است که می‌تواند برای کسب‌وکارها چالش‌هایی ایجاد کند. یکی از مواردی که باید در مورد آن تحقیقات کافی و مشاوره های لازم را داشته باشید ، شناسایی قدرت رقابت پذیری کسب و کار شما با رقباست . البته این موضوع بیشتر مربوط به کسب و کارهای بزرگ است .

نیروی کار متخصص: دسترسی به نیروی کار متخصص و با توانایی‌های لازم ممکن است یک چالش باشد و امکان دارد مجبور باشید در زمینه آموزش پرسنل خود سرمایه‌گذاری هایی را انجام دهید ، البته در این مورد هم کسب و کارهای کوچک به ویژه کسب و کارهای عمومی و خدماتی مشکلی ندارند و اینگونه منابع انسانی در رومانی به وفور یافت می شود .

سیستم بانکی: سیستم بانکی رومانی ممکن است در برخی موارد به ویژه در مورد نقل و انتقالات پول در بانک ها با حجم های زیاد و یا انتقال یا دریافت پول از برخی کشورها ، با مشکلاتی همچون کندی در پرداخت‌ها یا عدم اعتماد از سوی بانک‌های مقصد مواجه شود. در صورتی که در رومانی کسب و کار کوچک و محلی دارید تقریباً با این مشکل مواجه نخواهید شد .

مراحل ثبت شرکت و اقامت در رومانی

درحالی که رومانی به عنوان یک بازار پویا و رو به رشد، جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد، فرآیند ثبت شرکت در رومانی نیز یکی از مراحل اساسی و ضروری برای شروع فعالیت کسب‌وکار در این کشور است. در این سرفصل ، به بررسی جزئیات مراحل ثبت شرکت در رومانی می‌پردازیم تا شما بتوانید به راحتی و با اطمینان، کسب‌وکار خود را در این کشور راه‌اندازی کنید ، این مراحل به شرح زیر می باشد :

  • رزرو نام شرکت
    با توجه به قوانین رومانی، ابتدا باید یک فرم رزرو نام شرکت را از وب‌سایت ثبت شرکت رومانی دریافت کنید. در این فرم، شما باید حداقل سه نام برای شرکت خود ارائه دهید . گواهی رزرو نام صادر شده به مدت ۳ ماه اعتبار دارد.
  • واریز سرمایه اولیه
    پس از صدور گواهی نام شرکت، باید سرمایه اولیه شرکت را (حداقل ۲۰۰ لئو رومانی) در بانک مربوطه واریز کنید.
  • ثبت شرکت در اداره ثبت تجارت رومانی
    در این مرحله، باید به اداره ثبت تجارت رومانی مراجعه کرده و اساسنامه، گواهی سپرده سرمایه اجتماعی از بانک و فرم درخواستی را ارائه دهید. این فرآیند حدود ۳ روز طول می‌کشد و تنها مالیات برای انتشار رسمی باید پرداخت شود.
  • خرید شماره رجیستری منحصر به فرد
    باید یک شماره رجیستری منحصر به فرد برای نظارت از ANAF خریداری کنید. این اقدام به منظور اطمینان از رعایت قوانین و مقررات مربوطه است.
  • ثبت نام برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شرکت
    در این مرحله از ثبت شرکت در رومانی ، شرکت باید برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شود تا امور مالیاتی به درستی انجام شود.
  • ثبت قراردادهای کارمندان
    در صورت وجود کارمندان، قراردادهای کارمندی باید ثبت شود تا امور مربوط به استخدام به درستی انجام شود.

با اتمام این مراحل، پرونده شرکت شما آماده می‌شود و در عرض ۳ الی ۵ روز ثبت خواهد شد. بهتر است در هر مرحله، با دقت و با اطلاعات کافی، اقدامات لازم را انجام دهید تا احتمال هرگونه مشکل در آینده به حداقل رسد.

عوامل موثر در موفقیت ثبت شرکت در رومانی

برای موفقیت در فرآیند ثبت شرکت در رومانی و ایجاد کسب و کارتان در کنار شروع تجربه های خوب در این کشور ، مهم است که به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • مطالعه و تحقیق: قبل از شروع هرگونه اقدام، حتماً مطالعه کافی و تحقیق درباره مراحل ثبت شرکت در رومانی انجام دهید تا با تمام جزئیات و قوانین مرتبط آشنا شوید.
  • استفاده از خدمات حرفه‌ای: در صورت نیاز، از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای حرفه‌ای استفاده کنید تا بهترین راهکارها و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. دقت کنید پولی که برای این مساله پرداخت می کنید یک سرمایه گذاری بزرگ است و از پیامدهای تلخ در آینده کسب و کارتان به شدت جلوگیری می کند .
  • دقت در تکمیل مدارک: هنگام تکمیل مدارک و انجام مراحل ثبت، دقت کافی به موارد فنی و حقوقی ، حیاتی است. از اعتبار و صحت اطلاعات ارائه شده مطمئن شوید و جزئی ترین مسائل را با مشاور خود بررسی کنید و هر نکته ای را با وی در میان بگذارید تا راهنمایی صحیح دریافت کنید .
  • پیگیری و هماهنگی: پس از شروع فرآیند ثبت، به دقت پیگیری کنید و با ادارات مربوطه هماهنگی لازم را داشته باشید تا به سرعت و بهترین شکل ممکن مراحل ثبت را طی کنید.

با رعایت این نکات و توجه به جزئیات، می‌توانید به راحتی و با اطمینان کسب‌وکار خود را در رومانی راه‌اندازی کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

ویژگی های مشاور حرفه ای شما برای ثبت شرکت در رومانی

مشاور شما بزرگترین سرمایه شماست ، برای انتخاب مشاور ثبتی ، حقوقی و مالی در فرآیند ثبت شرکت در رومانی و ایجاد کسب و کارتان ، باید به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • انتخاب مشاور معتبر: به منظور ثبت شرکت در رومانی انتخاب یک مشاور حقوقی و مالی معتبر و با تجربه، از اهمیت بسیاری برخوردار است. مطمئن شوید که مشاور انتخابی دارای مجوز و مهارت‌های لازم برای راهنمایی شما در این مسیر است.
  • توافقنامه مشاوره: قبل از شروع هرگونه همکاری، یک توافقنامه مشاوره دقیق و شفاف امضا کنید که شامل مواردی مانند حقوق و تعهدات هر دو طرف، مدت زمان همکاری و مسئولیت‌هایی که مشاور بر عهده خواهد گرفت، باشد.
  • هماهنگی و ارتباط مداوم: اطمینان حاصل کنید که مشاور انتخابی، توانایی هماهنگی و ارتباط مداوم با شما را داراست تا در طول فرآیند ثبت شرکت، همواره از جزئیات و تحولات آگاهی داشته باشید و بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

با انتخاب یک مشاور مناسب و همچنین رعایت نکات بالا، می‌توانید فرآیند ثبت شرکت خود را به بهترین شکل ممکن آغاز کرده و به سرعت در مسیر تعالی کسب و کار خود قرار بگیرید .

قوانین ثبت شرکت در رومانی

تاسیس شرکت در هر کشوری ذیل قانون تجارت آن کشور است ، هر فرد یا گروهی که قصد ثبت شرکت در رومانی را دارد لازم است مطالعه ای در خصوص قوانین کلی ثبت و الزامات قانونی در مسیر ثبت شرکت را داشته باشد ، چنانچه فرصت مطالعه در این خصوص را ندارید حتما از کارشناسان و مشاورین حقوقی در این زمینه بهره مند شوید تا فرآیند تاسیس شرکت به صورت استاندارد انجام شود ، در ادامه به چند قانون کلی در خصوص تاسیس شرکت در رومانی می پردازیم :

  • Legea societăților comerciale (قانون شرکت‌های تجاری):
    این قانون مجموعه‌ای از مقررات مربوط به تأسیس و عملکرد شرکت‌های تجاری در رومانی است و همچنین شرایط ثبت شرکت را تعیین می‌کند.
  • Tipul de societate (نوع شرکت):
    قبل از ثبت شرکت، نوع شرکت مورد نظر باید مشخص شود. این شامل انواعی مانند شرکت مسئولیت محدود (SRL) و شرکت سهامی مسئولیت محدود (S.A.) است.
  • Act constitutiv (اساسنامه):
    برای ثبت شرکت در رومانی، اساسنامه شرکت باید تهیه و تنظیم شود که شامل اطلاعات مهمی مانند نام شرکت، آدرس، موضوع فعالیت و سرمایه اولیه است.
  • Cererile și formularele necesare (درخواست‌ها و فرم‌های مورد نیاز):
    برای ثبت شرکت، درخواست‌ها و فرم‌های مختلفی نیاز است که باید تکمیل و ارائه شود.
  • Alegerea denumirii societății (انتخاب نام شرکت):
    نام شرکت باید منحصر به فرد باشد و قوانین مربوط به انتخاب نام شرکت باید رعایت شود.
  • Sediul social (آدرس محل شرکت):
    آدرس دقیق محل شرکت باید مشخص شود و امکان دسترسی به آن برای مراجعین فراهم باشد.
  • Capitalul social (سرمایه اولیه):
    مقدار سرمایه اولیه برای تأسیس شرکت باید مشخص شود و باید پرداخت شود.
  • Asociații și acționari (شرکای و سهامداران):
    اطلاعات مربوط به شرکای و سهامداران شرکت باید در اساسنامه و درخواست‌های ثبت شرکت ذکر شود.
  • Autorizații speciale (مجوزهای خاص):
    برخی از انواع شرکت‌ها و فعالیت‌ها نیاز به مجوزهای خاص دولتی دارند که باید قبل از ثبت شرکت بررسی شود.
  • Publicitatea și taxele (تبلیغات و مالیات):
    برای ثبت شرکت، باید تبلیغات مربوط به ثبت شرکت انجام شود و هزینه‌های مالیاتی مرتبط با ثبت شرکت پرداخت شود.

دانستن این قوانین می‌توانند راهنمایی‌های مفیدی برای افرادی باشند که می‌خواهند در رومانی شرکتی تأسیس کنند. با این حال، توصیه می‌شود که از یک وکیل یا مشاور حقوقی مطمئن برای راهنمایی دقیق‌تر استفاده کنید. کارشناسان و وکلای سارومانی آماده ارائه انواع مشاوره و خدمات در زمینه ثبت شرکت در رومانی به سایر هموطنان ایرانی در سراسر دنیا هستند .

آموزش ثبت شرکت در رومانی

  • گام ۱: انتخاب نوع شرکت قبل از هر چیز، باید نوع شرکتی که می‌خواهید تأسیس کنید را مشخص کنید. انتخاب میان انواع شرکت ها از جمله : شرکت مسئولیت محدود (SRL)، شرکت سهامی مسئولیت محدود (S.A.) یا شرکت تضامنی (SNC) وابسته به معیارهای مختلفی است که باید آنها را مورد بررسی قرار دهید.
  • گام ۲: بعد از انتخاب نوع شرکت، باید اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه کنید. اسنادی شامل : تاییدیه نام ، اساسنامه شرکت ، اثبات هویت شرکای شرکت ، آدرس محل سکونت ، تکمیل فرم ها و ارائه سایر اطلاعات مورد نیاز است.
  • گام ۳: پرداخت سرمایه اولیه بسته به نوع شرکت، مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت باید پرداخت شود. این مبلغ می‌تواند متغیر باشد، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به پرداخت، مبلغ دقیق را از مراجع مربوطه دریافت کنید.
  • گام ۴: ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ها پس از تهیه اسناد و پرداخت سرمایه اولیه، باید به دفتر ثبت شرکت‌ها (Oficiul Național al Registrului Comerțului) مراجعه کرده و درخواست ثبت شرکت خود را ارائه دهید. این شامل تکمیل فرم‌های مربوطه، ارائه اسناد و پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌شود.
  • گام ۵: دریافت شماره ثبت شرکت پس از ارائه درخواست ثبت شرکت، در صورت تأیید و موافقت، یک شماره ثبت شرکت دریافت خواهید کرد که به عنوان شناسه رسمی شرکت شما عمل می‌کند.

با رعایت این گام‌ها، می‌توانید به راحتی و با دقت ، ثبت شرکت در رومانی را انجام دهید . همچنین، بهتر است در هر مرحله از این فرآیند از یک وکیل یا مشاور حقوقی معتبر استفاده کنید تا از رعایت قوانین و مقررات مربوطه اطمینان حاصل کنید.

اداره ثبت شرکت ها در رومانی

برای ثبت شرکت در رومانی شهرهای مختلفی را می توانید انتخاب کنید . اما برخی از شهرهای معروف برای تأسیس شرکت در رومانی عبارتند از:

  1. بوخارست (Bucharest): بوخارست به عنوان پایتخت رومانی و یکی از شهرهای پررونق و مهم اقتصادی این کشور و یک مقصد اصلی برای تأسیس شرکت است. اداره ثبت شرکت مرکزی این شهر در آدرس زیر قرار دارد:
    • نام دفتر ثبت شرکت‌ها : (Oficiul Național al Registrului Comerțului)
    • آدرس : Strada Democrației nr. 54, Sector 5, București, România
    • راه‌های ارتباطی : تلفن: +40 21 311 1957، وب‌سایت: https://www.onrc.ro
  2. کلوج-ناپوکا (Cluj-Napoca): این شهر به عنوان یکی از مراکز فناوری و نوآوری در رومانی شناخته می‌شود و برای تأسیس شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مناسب است. اداره ثبت شرکت در این شهر در آدرس زیر قرار دارد:
    • نام دفتر ثبت شرکت‌ها : (Oficiul Registrului Comerțului Cluj-Napoca)
    • آدرس : Strada Barițiu nr. 12, Cluj-Napoca, România
    • راه‌های ارتباطی : تلفن: +40 264 431 003، وب‌سایت: http://cluj.onrc.ro/
  3. تیمیشوارا (Timișoara): این شهر به عنوان یکی از مراکز صنعتی و تجاری مهم در رومانی شناخته می‌شود و برای تأسیس شرکت‌های مختلف مناسب است. اداره ثبت شرکت در این شهر در آدرس زیر قرار دارد:
    • نام دفتر ثبت شرکت‌ها : (Oficiul Registrului Comerțului Timișoara)
    • آدرس : Bulevardul Republicii nr. 11, Timișoara, România
    • راه‌های ارتباطی : تلفن: +40 256 491 843، وب‌سایت: http://tm.onrc.ro/

هموطنان گرامی لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات ممکن است در طول زمان تغییر کنند، بنابراین ضمن دریافت مشاوره و آگاهی از چگونگی فرآیند ثبت شرکت در رومانی ، شما می توانید از طریق راه های ارتباطی بالا مستقیماٌ با ادارات یا همان دفاتر ثبت شرکت در رومانی ارتباط برقرار نمایید .

وکیل ثبت شرکت در رومانی

تأسیس یک شرکت در رومانی نیازمند داشتن اطلاعات حقوقی دقیق و تسلط بر این فرآیند است. در این مسیر، کارشناسان این حوزه یا همان وکیل ثبت شرکت در رومانی ، یک منبع اساسی از راهنمایی حقوقی و استادانه برای متقاضیان است. وکلای ثبت شرکت در رومانی تخصص و تجربه لازم برای ارائه خدمات حقوقی مربوط به تأسیس و ثبت شرکت‌ها را دارا هستند و بهره بردن از دانش این افراد و پرداخت بهای آن یک نوع سرمایه گذاری به منظور پیشگیری از ضررهای ثانویه و دورماندن از سایر اشتباهات قانونی و ساختاری است .

وظایف وکیل ثبت شرکت در رومانی

  1. مشاوره حقوقی: وکیل ثبت شرکت قبل از هر چیز، به مشتریان خود مشاوره حقوقی ارائه می‌دهد. او با بررسی نوع شرکت مورد نظر، الزامات قانونی و مشکلات ممکن در طول فرآیند ثبت، متقاضی ثبت شرکت را راهنمایی می‌کند.
  2. تنظیم اسناد: یک وکیل ثبت شرکت مسئول تنظیم و تدوین اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت است. این شامل اساسنامه شرکت، تکمیل فرم ها و سایر اسناد مربوطه است.
  3. نمایندگی در ادارات ثبت: وکیل ثبت شرکت نماینده مشتریان خود در ادارات ثبت شرکت‌ها می‌باشد. او مسئول ارسال اسناد و فرآیند ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ها است.
  4. مذاکره با مقامات قانونی: در صورت بروز مشکلات یا نیاز به مذاکره با مقامات قانونی، وکیل ثبت شرکت مسئول نمایندگی و حل و فصل این مسائل است.
  5. مشاوره مالی و مالکیت: علاوه بر مشاوره حقوقی، وکیل ثبت شرکت ممکن است به مشتریان خود مشاوره مالی نیز ارائه دهد. این شامل مشاوره در خصوص سرمایه‌گذاری های مورد نیاز، توزیع سود و حقوق مالکان شرکت و غیره است.

وکلای ثبت شرکت در رومانی با تجربه و دانش کافی در زمینه حقوق تجاری و تأسیس شرکت‌ها، می‌توانند به مشتریان خود در فرآیند ثبت شرکت کمک کنند. با انتخاب یک وکیل متخصص و قابل اعتماد، می‌توانید از فرآیند ثبت شرکت خود به بهترین نحو بهره‌مند شوید و مشکلات احتمالی را کاهش دهید.

مشاوره ثبت شرکت در رومانی

در رومانی شرکت های بسیاری وجود دارند که مشاوران اولیه شما محسوب می شوند ، صاحبان ، مدیران و مشاوران این شرکت ها که اغلب هموطنان ایرانی مان هستند ، می توانند شما را در موارد بسیاری از پروسه مهاجرت به رومانی به ویژه در مسیر مهاجرت به رومانی از طریق ثبت شرکت کمک کنند .

این شرکت ها وظیفه دارند ضمن ارائه مشاوره تخصصی به شما ، در صورت دارابودن وکیل های رومانیایی و تیم متخصص سایر پرونده های شما را در خصوص ثبت انواع شرکت قبول کنند . علاوه بر موضوع ثبت شرکت ها شما می توانید در خصو مواردی از قبیل : قوانین زندگی در رومانی ، قوانین ملکی ، مشاوره در حوزه خرید املاک ، مشاوره در خصوص خرید اتومبیل ، مشاوره خرید بیمه نامه ها و سایر امور مربوط به مهاجرت و پس از مهاجرت از این شرکت ها خدمات دریافت نمایید .

ضمن احترام به سایر همکاران عزیزمان در رومانی با افتخار اعلام می کنیم که شرکت سارومانی با ایجاد 3 دفتر در کشورهای رومانی ( بخارست ) ، ترکیه ( استانبول ) و ایران ( تهران ) آماده ارائه انواع مشاوره و خدمات تخصصی در حوزه مهاجرت به رومانی به ویژه از طریق ثبت شرکت در این کشور به سایر هموطنانمان می باشد .

کارشناسان و وکلای سارومانی همواره آماده ارائه خدمات به شما جهت انتخاب نوع شرکت مناسب ، ثبت شرکت ، انتخاب حسابدار و مشاور مالی ، راه اندازی کسب و کار و پوشش هر نوع نیازی در این مسیر به شما هستند . کافیست از طریق راه های ارتباطی ما با مشاورین و کارشناسان سارومانی تماس حاصل فرمایید.

نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها در رومانی

در رومانی، نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها می‌تواند بر اساس سطح سود شرکت و نوع فعالیت‌ها متفاوت باشد. بر اساس قوانین مالیاتی، نرخ مالیات بر سود شرکت‌ها در حدود 16٪ است. این نرخ مالیاتی برای سودهای شرکت‌هایی است که تا سقف 5 میلیون یورو و پایین‌تر درآمد دارند ، اما برای سودهای بیشتر از این مبلغ ، نرخ مالیات بر درآمد به تدریج افزایش می‌یابد، به طوری که برای سودهای بالاتر از 5 میلیون یورو ، نرخ مالیاتی تا حدود 25٪ ممکن است.

علاوه بر نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها در رومانی ، برخی از فعالیت‌ها ممکن است از مالیات معاف شوند یا با نرخ پایین مالیاتی مواجه شوند، به ویژه اگر این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، فناوری فعالیت داشته باشند.

به طور کلی، مالیات بر درآمد شرکت‌ها در رومانی به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین سطح سودآوری و رقابت‌پذیری شرکت‌ها مطرح است و برای کسب و کارهایی که در این کشور فعالیت می‌کنند، نیاز است که این مهم را به دقت بررسی کرده و استراتژی‌های مالیاتی مناسب را اتخاذ کنند.

نرخ ها و مشوق‌ها مالیاتی در رومانی

حداقل دستمزددستمزد ناخالص 2.550 (RON) معادل 515 یورو و دستمزد خالص 1.524 (RON) معادل 305 یورو تا سال 2022
مالیات شرکت‌هابین 1٪ تا 3٪ برای شرکت‌های کوچک با درآمد سالانه کمتر از 1000.00 یورو و در غیر این صورت، نرخ کلی مالیات 16 درصد است.
نرخ مالیات بر سود سهام%5
نرخ مالیات بر ارزش افزوده%19 – میزان معافیت مالیات بر ارزش افزوده : برای شرکت هایی که کمتر از 60000 یورو در سال درآمد دارند .
نرخ مالیات بر درآمد شخصی افراد10%
بازه‌های اعلامی مالیات هاماهانه، سه ماهه، شش ماهه یا سالانه
مشوق‌های مالیات بر درآمدپرسنل شاغل در بخش فناوری اطلاعات، در حوزه تحقیق و توسعه و کارگران ساختمانی از مالیات بر درآمد معاف هستند.
مشوق‌های مالیاتی شرکت‌هاسود سرمایه‌گذاری شده در تجهیزات تکنولوژیکی، کامپیوتر و تجهیزات مرتبط، برنامه‌های نرم‌افزاری از مالیات معاف است.
مالیات‌دهندگانی که در زمینه نوآوری و تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند، برای 10 سال اول از مالیات شرکت معاف هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در رومانی

با توجه به نوع شرکتی که در رومانی ثبت می کنید ممکن است مدارک ها برای هر متقاضی متفاوت باشد ، اما به طور کلی موارد زیر فهرستی از مدارک

  1. کپی اسناد شناسایی سهامداران و مدیران: شامل پاسپورت یا کارت شناسایی ملی.
  2. فرم ثبت شرکت: یک فرم رسمی برای ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ها.
  3. اساسنامه شرکت (Act constitutiv): سند رسمی حاوی جزئیات مانند نام شرکت، سرمایه شرکت، آدرس و اهداف.
  4. شرایط نوعی (Statut): مستندی که مقررات داخلی و رویه‌های شرکت را شرح می‌دهد.
  5. تأیید ادراک مالیاتی: مدرکی که نشان دهد شرکت قادر به پرداخت مالیات است.
  6. مجوزهای مختلف (در صورت لزوم): به عنوان مثال، مجوزهای خاص برای فعالیت‌های خاصی مانند مجوزهای محیط زیستی.
  7. تصویبیه بانکی (اگر لازم باشد): تصویبیه از بانک محلی برای تأیید ایجاد حساب بانکی شرکت.
  8. فرم‌های مالیاتی: فرم‌های مربوط به مالیات بر درآمد و سایر مالیات‌ها.
  9. اظهارنامه تأسیس: یک سند رسمی که جزئیات فرآیند تأسیس شرکت را تأیید می‌کند.
  10. سایر مدارک مورد نیاز: ممکن است بر اساس نوع شرکت و فعالیت‌های آن، مدارک دیگری نیز لازم باشد.

توجه: این فهرست ممکن است بر اساس موارد خاص و تغییرات قانونی متفاوت باشد. بهتر است قبل از شروع به فرآیند ثبت شرکت، با یک مشاور حقوقی مشورت کنید تا مدارک دقیق مورد نیاز را بررسی کنید.

به منظور دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با وکلا و کارشناسان سارومانی ارتباط برقرار نمایید .

پیمایش به بالا